Du er her:

Klub Carlsvognen

Klub Carlsvognen er beliggende på Lindegårdsskolens matrikel i egen bygning, og huser både fritidsklub, juniorklub og ungdomsklub. Der er frit klubvalg, hvilket betyder, at det ikke er et krav at gå på Lindegårdsskolen for at gå i klub.

Praktisk information

• Åbningstider

Klub Carlsvognen

Mandag til torsdag fra 13.30-17.30

Fredag fra 13.30-16.30

I skoleferierne er der åbent alle hverdage 10.00-16.00

Bemærk at der er fællespasning på Lundtofte Skole i uge 28+29+30.
    Info om tilmelding til fællespasning kommer via Aula i foråret.

Ungdomsklubben

Mandag, onsdag 17.30-21.30 og torsdag 17.30-22.00

• Lukkedage

For skoleåret 2023/24 har skolebestyrelsen fastsat lukkedagene til:

Den 27. 28. 29. december 2023 samt den 2. januar 2024

Fredag d. 10. maj 2024, som er fredag efter Kristi Himmelfartsdag

• Arrangementer
    • Diskofest
    • Overnatning i klubben
    • Koloni
    • Skitur/Storbyrejse
    • Halloween fest
    • Sommerfest
    • Mini OL
    • LAN aftener
    • Julearrangement
    • Heldagsture
  • Pædagogiske mål

At børnene danner venskaber på tværs af årgange

At børnene viser respekt for hinanden og deres omgivelser

At de deltager i aktiviteter med andre børn forskellige steder i kommunen, så de i deres opvækst er trygge ved at bevæge sig rundt på egen hånd og får relationer til børn fra andre skoler

At INGEN børn må gå grædende fra Carlsvognen. Skulle det ske, kontakter vi forældrene, og laver en aftale om, at problemet løses næste dag med de involverede parter

Vi tolerer ikke mobning i klubben. Vi tager fat i det med det samme, og hvis det fortsætter, bliver forældrene involveret

Alle børn er Carlsvognen børn, uanset hvilken klasse man går i, eller hvilken skole man går på. Vi er et fællesskab og alle skal passe på hinanden og klubben

Vi tager børn alvorligt

Vi lytter på børnene – har de forslag til ændringer i klubben, forslag til ture eller ting, vi skal købe, gør vi det gerne. De skal selv lære at tage initiativ, og hvis de er utrygge ved at sige det, har vi en anonym forslagskasse

Vi følger kommunens kostpolitik og prøver så vidt muligt at servere hjemmebag, hjemmelavet suppe og frugt en gang om ugen. Derudover serverer vi generelt sund kost, men er ikke fanatiske, og kan godt bage en kage eller lignende ved en festlig lejlighed.

• Forventninger til forældre

Da klubbørn er børn, der er på vej til at blive store, har vi ikke nær så meget kontakt til jer forældre, som I har været vant til fra SFOen.

Vi vil rigtig gerne samarbejde med jer omkring jeres børn, ligesom vi (næsten) altid har tid til en snak eller en kop kaffe.

Vi kontakter jer, hvis vi oplever, at jeres barn ikke trives, og så har vi også nogle forventninger til jer som forældre:

• I kontakter os, hvis jeres barn udtrykker utryghed eller utilfredshed med klubben eller de andre børn
    • Hvis der sker ændringer i familieforhold, eller der er andre vigtige informationer, der kan påvirke barnet – både hvis det er for en kort periode, eller det er længerevarende

Og så vil vi også meget gerne dele alle de positive oplevelser med jer.

• Dagligdagen i klubben

Ingen dage er ens, og heldigvis for det, men her får du et indtryk af hvordan en dag i klub Carlsvognen kan se ud:

Når børnene kommer fra skole, får de et let måltid mad. Ofte dufter der af hjemmebag eller hjemmelavet suppe, men det kan også sagtens de bliver trakteret med et stykke frisk frugt. Er børnene mere sultne, må de altid riste et stykke rugbrød. Børnene er ofte med til at planlægge menuen og hjælpe med at tilberede og servere maden.

Hver måned sender vi et program ud til forældrene på Aula, hvor der vil være fastlagte aktiviteter. Der er typisk flere ting på programmet samme dag, men samtidig skaber vi også plads til børnenes spontane ideer, så børnene hygger sig med det de har lyst til på dagen.

I vinterperioden er der masser af kreative aktiviteter, og vi går næsten altid i hallen og dyrker mange forskellige former for leg og sport.

I forårs- og sommerperioden "bor" vi på vores terrasse og græsplænen, hvor vi hygger, spiller spil og leger i solen. Er det rigtig varmt, er vi ALTID klar på en vandkamp.

Vi har 2 Playstations og 6 computere, med tidbegrænsninger, men ellers går vi rigtig meget op i kreativitet, leg og bevægelse.

Børnene må gerne have mobiltelefoner på sig på klubben, dog er mandage og onsdage mobilfrie dage.

Selvom vi kan have en travl hverdag, vil vores højeste prioritet altid være at løse en konflikt, når den opstår. I tilfælde af en konflikt er der altid tid til, at en pædagog kan sætte sig ned med de involverede børn, indtil konflikten er løst.