Skolepatrulje

Skolepatruljerne er elever fra 6. klasse, som gør en frivillig indsats.

På Lindegårdsskolen har vi hver morgen skolepatruljer ved fodgængerovergangen på Carlshøjvej og foran hovedindgangen på Lyngbygårdsvej.

Ved krydset Sorgenfrigårdsvej/Carlshøjvej samt Sorgenfrigårdsvej/Lyngbygårdsvej har vi følgeordning, så eleverne bliver fulgt sikkert over i krydset.

Klokken 7.45 står skolepatruljerne på deres post iført det gule patruljetøj og hjælper til med at sikre skolevejen for deres kammerater.

Skolens færdselskontaktlærer fører tilsyn med og vejleder eleverne løbende.

Interesserede elever kan i slutningen af 5. klasse melde sig som skolepatrulje. Herefter deltager de i et kursus arrangeret af Politiets undervisningsafdeling, hvor de bliver "uddannet" til dette hverv.

Skolepatruljerne skal selvfølgelig respekteres af alle i trafikken, og derfor er de specielt omtalt i færdselsloven.